lauantai 1. helmikuuta 2014

Virkkuukoukku käy :) pääkallosäärystimet ja lammas

Pääkallot jostain syystä kiehtovat minua. Niiden muodossa on jotain kaunista ja kuitenkin aihe on sanoisinko synkkä. No olin nähnyt virkattuja pääkalloja netissä ja olin säärystimien tarpeessa. Minähän teen sit pääkallosäärystimet.


Lankana Novitan Usva. Puikko nro 6.

Testasin tänään käytännössä. Just oikean kokoiset, mutta yläresoriin voisi laittaa ohutta kuminauhaa, että pysyisivät paremmin ylhäällä. 

Muutaman kerran jouduin työtä purkamaan, mutta löytyihän se pääkallon malli lopulta ihan kokeilemalla.

Liukuväri jotenkin sopii aiheeseen hyvin.



Olen horoskooppimerkiltäni Oinas ja fanitan tietty lampaita. Tähän lampaaseen käytin matonkudetta, kympin koukkua ja sopivan ohjeen olin löytänyt jo vuosia sitten.

On ne niin lutusia!




































 Lammas on korkeudeltaan noin 12 cm. Oli nopea ja helppo tehdä. Mielessä on vielä isomman lampaan tekeminen vielä paksummalla langalla. Ehkä kyseessä on se perheen musta lammas.



Hei, siis meille tulee ensin pelottavia pääkalloja  ja sit vielä uusi lammas. Ai vielä "pahiskin" tulossa. No mä häivyn tytön huoneeseen!


1 kommentti:

  1. Onpa upeat säärystimet, wau! Ja toi valkoinen lammas on aivan ihana kaikessa yksinkertaisuudessaan. Mistä löysit ohjeen?

    VastaaPoista